Fundacja rodzinna w praktyce – część piąta

Skontaktuj się z nami i skorzystaj z wiedzy i doświadczenia naszych radców prawnych.

  1. Fundacja rodzinna musi zostać zgłoszona do rejestru fundacji rodzinnych.
  2. Rejestr fundacji rodzinnych jest jawny i dodatkowo każdy ma prawo otrzymać informacje z niego, choć może być to związane z dodatkowymi kosztami.
  3. Rejestr fundacji rodzinnych działa inaczej niż KRS i nie jest dostępny w sieci.
  4. Rejestr fundacji rodzinnych można przeglądać osobiście w Sądzie Okręgowym w Piotrkowie Trybunalskim.
  5. Fundator zgłasza fundację rodzinną do rejestru fundacji rodzinnych (inaczej będzie, gdy fundacja rodzinna została ustanowiona w testamencie).
  6. Wniosek o wpis w rejestrze fundacji rodzinnych składa się na urzędowym formularzu.
  7. W zgłoszeniu rejestracyjnym, a później w rejestrze pojawią się dane osobowe osób związanych z fundacją rodzinną.
  8. Sąd rejestrowy weryfikuje wniosek o rejestrację fundacji rodzinnej, ale tylko w ograniczonym zakresie.
  9. Wpis do rejestru fundacji rodzinnych polega na wprowadzeniu do systemu informatycznego danych zawartych w po stanowieniu sądu rejestrowego i moment tego wpisu należy monitorować we własnym zakresie.
  10. Wpis do rejestru fundacji rodzinnych oznacza zmianę zasad reprezentacji dla fundacji rodzinnych ustanowionej w akcie założycielskim.